Identiteitskaart aanvragen voortaan eenvoudiger

Antwerpen is de eerste stad waar Antwerpenaars hun aanvraag volledig thuis kunnen afhandelen. Tot nu toe moest u als Antwerpenaar twee keer een afspraak maken bij het stadsloket. Vanaf nu volstaat het om één keer langs te gaan om uw kaart te activeren.

Foto: kapellen.be

Voortaan krijgt u een oproepbrief met een aanvraagdocument in uw brievenbus. Om uw aanvraag te vervolledigen, moet u dit document ondertekenen en een recente pasfoto toevoegen. Met de bijgevoegde enveloppe deponeert u het ondertekende aanvraagdocument en de foto in de brievenbus van een stadsloket van uw keuze. 
Vervolgens verwerkt het stadsloket uw aanvraag en stuurt ze naar de Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken. Na ongeveer twee weken ontvangt u een brief met de code om de identiteitskaart te activeren. Die zijn vergelijkbaar met de persoonlijke codes voor het gebruik van bank- of simkaarten. Uw nieuwe identiteitskaart haalt u na afspraak af en activeert deze meteen ook bij het stadsloket waar u het aanvraagdocument binnenbracht.
Bron: antwerpen.be

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Josée Ceuppens exposeert in Dienstencentrum Groen Zuid

Op boekenjacht onder de lentezon

Van A tot Zwaantje: een eigenzinnig ABC over Hoboken - 3

Historische sprokkels: kijk op Moretusburg

Van A tot Zwaantje: een eigenzinnig ABC over Hoboken - 1

Van A tot Zwaantje: een eigenzinnig ABC over Hoboken - 7

Nieuw: Bar 24 aan terminus Schoonselhof

Nello en Patrasche vatten TORRA bij de horens...

Lachgas: niet om mee te lachen!

Cafetaria zwembad en sportcentrum Sorghvliedt opnieuw open