Identiteitskaart aanvragen voortaan eenvoudiger

Antwerpen is de eerste stad waar Antwerpenaars hun aanvraag volledig thuis kunnen afhandelen. Tot nu toe moest u als Antwerpenaar twee keer een afspraak maken bij het stadsloket. Vanaf nu volstaat het om één keer langs te gaan om uw kaart te activeren.

Foto: kapellen.be

Voortaan krijgt u een oproepbrief met een aanvraagdocument in uw brievenbus. Om uw aanvraag te vervolledigen, moet u dit document ondertekenen en een recente pasfoto toevoegen. Met de bijgevoegde enveloppe deponeert u het ondertekende aanvraagdocument en de foto in de brievenbus van een stadsloket van uw keuze. 
Vervolgens verwerkt het stadsloket uw aanvraag en stuurt ze naar de Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken. Na ongeveer twee weken ontvangt u een brief met de code om de identiteitskaart te activeren. Die zijn vergelijkbaar met de persoonlijke codes voor het gebruik van bank- of simkaarten. Uw nieuwe identiteitskaart haalt u na afspraak af en activeert deze meteen ook bij het stadsloket waar u het aanvraagdocument binnenbracht.
Bron: antwerpen.be

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Rioleringswerken Schoonselhoflei, Sint-Bernardsesteenweg onderbroken

Meerlenhoflaan wordt vernieuwd

Van A tot Zwaantje - een eigenzinnig ABC over Hoboken - 2

Met Torra wordt het zeker zomer

Van A tot Zwaantje: een eigenzinnig ABC over Hoboken - 4

Historische sprokkels: kijk op Moretusburg

Nieuw: Bar 24 aan terminus Schoonselhof

Van A tot Zwaantje: een eigenzinnig ABC over Hoboken - 7

Deze week op de Camping