Expo Paul De Laet

Sfeer opnemen en doorgeven, dat wil Paul De Laet vooral in zijn schilderijen. Daar gebruikt hij vaak een fel kleurenpalet voor. Zijn werken kan u tijdelijk bewonderen in het Leescafé van het UiThuis.



Paul De Laet: “Al tijdens mijn opleidingen bouwkunde en architectuur begon ik te tekenen. Ik was vooral gebeten door technisch tekenen, maar vaak schetste ik ook uit de vrije hand met pen en inkt. Na mijn pensioen volgde ik zes jaar schilderlessen aan de Academie Beeldende Kunsten Schoten. Daar leerde ik voornamelijk modelschilderen. Nu schilder ik het liefst landschappen, zeezichten, stillevens en oldtimers. Ik start met een zwart-witfoto om zo zelf een kleurenpalet samen te stellen. Ik werk vooral met olie op doek, maar ook met pastel, potlood en ecoline op papier. Ik wil in mijn schilderijen sfeer opnemen en doorgeven met een fel kleurenpalet.”

Wanneer: van dinsdag 3 tot en met zaterdag 28 maart. Dinsdag, woensdag en donderdag van 10 tot 21 uur, vrijdag en zaterdag van 10 tot 17 uur
Waar: Leescafé UiThuis Hoboken, Kapelstraat 64
Prijs: gratis

Reacties

Populaire posts