Week van de senior

Hobokense senioren die graag onder de mensen komen, genieten van 17 tot 21 november volop van de week van de senior. Die dagen staat er voor elk wat wils op het programma van Hobokense woonzorgcentra en andere locaties, zoals gezellige Hobokense cafés. Meer info is te vinden op www.hoboken.be.


Tijdens de Hobokense week van de senior, die begint op 17 november en eindigt op de 21ste, zijn er in elke wijk dingen te beleven, zowel ‘s middags als ‘s avonds. Senioren die zin hebben om de deur uit te komen, hoeven dus niet eens ver te gaan. Zo zijn er shows in zaal Extra Time, in woonzorgcentra Lichtenberg en Heydehof en in het Gildenhuis van Moretusburg. De senior kan kiezen uit een heel gevarieerd programma, met Vlaamse schlagers, een diva-show, jazz en blues of sterren als Micha Marah, Margriet Hermans en Danny Fabry.

De ‘Volksliekes’ van Axl Peleman
Ook Axl Peleman is van de partij met zijn volksliekes. Hij speelt op 18 november in woonzorgcentrum Lichtenberg : “Ik treed graag op voor senioren, dat is altijd plezant. Je voelt al bij de eerste strofe of het goed zit. Oudere mensen zijn eerlijk, ook als ze iets niet goed vinden. Zo maakte ik al eens mee dat iemand naar het podium riep dat het geluid op niets trok. Na het optreden komen ze ook vaak een babbeltje doen, dat schrikt hen niet af. Senioren zijn mijn meest anarchistische publiek.”

Tournée Musicale
Heel wat muziekliefhebbers kijken uit naar de eerste jazz- en bluestocht langs Hobokense cafés. Ook Mariëtte Janssen wil er op 21 november zeker bij zijn: “Ik verwacht een grote variatie aan bandjes. Het leuke aan zo’n tocht is dat je overal komt. Staat het optreden en de ambiance me aan, dan blijf ik. Zo niet zoek ik de volgende stek op. Het stoort me niet dat het ’s avonds is. Als je van sfeervolle muziek houdt, kom je toch buiten. Mijn vriendin en ik zijn alvast van de partij.”

Het volledige programma kan u vinden  op www.hoboken.be

Senioren die er graag bij zijn, schrijven vanaf in aan het stadsloket, Marneflaan 3 – 2660 Hoboken.

Reacties

Populaire posts